تولید برگه زردآلو خانگی بدون نیاز به آب

برگه زردآلو که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد، میوه ای است که در کشور ما بیشتر در مالاتیا کشت می شود و ممکن است بسته به ساختار خاک و شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن رشد می کند، برخی ویژگی های متغیر را نشان دهد و از جمله تغییرات اصلی؛ طعم، بو، عطر، رنگ، اندازه و نرمی.

به لطف این ساختار متغیر، برگه زردآلو با نشان دادن ویژگی های منحصر به فرد خود به راحتی می تواند با طعم های مختلف سازگار شود.

سرشار از پتاسیم

برگه زردآلو خانگی سرشار از پتاسیم است، ماده معدنی که به عنوان یک الکترولیت عمل می کند و مسئول ارسال سیگنال های عصبی در سراسر بدن و تنظیم انقباضات ماهیچه ای و تعادل مایعات است.

از آنجایی که پتاسیم برای حفظ تعادل مایعات با سدیم همکاری نزدیکی دارد، مصرف کافی به جلوگیری از نفخ و حفظ فشار خون سالم کمک می کند.

یک مطالعه روی 33 نفر نشان داد که رژیم غذایی غنی از پتاسیم به طور قابل توجهی فشار خون را کاهش می دهد و در نتیجه خطر سکته مغزی را 24 درصد کاهش می دهد.

برگه زردآلو

سرشار از آنتی اکسیدان

برگه زردآلو منبع عالی بسیاری از آنتی اکسیدان ها از جمله بتا کاروتن و ویتامین های A، C و E است و علاوه بر این، غنی از گروهی از آنتی اکسیدان ها به نام فلاونوئیدها است که ثابت شده است در برابر بیماری هایی مانند دیابت و بیماری های قلبی محافظت می کند.

این ترکیبات برای خنثی کردن ترکیبات مضر به نام رادیکال های آزاد که به سلول های شما آسیب می رسانند و باعث استرس اکسیداتیو می شوند، کار می کنند.

استرس اکسیداتیو به طور مستقیم با بسیاری از بیماری های مزمن مانند چاقی و بیماری های قلبی مرتبط است.

برای سلامت روده مفید است

به خصوص برگه زردآلو باعث بهبود سلامت روده می شود و یک فنجان (165 گرم) زردآلو ورقه شده 3.3 گرم فیبر دارد، این به ترتیب 8.6% و 13.2% نیاز روزانه برای مردان و زنان است.

برگه زردآلو به خصوص سرشار از فیبر محلول است که برای حفظ سطح قند خون و کلسترول سالم مهم است به علاوه، فیبر حرکت غذا از طریق دستگاه گوارش شما را به تاخیر می اندازد و باکتری های مفید روده شما را تغذیه می کند و میکروبیوم روده سالم تر با کاهش خطر چاقی مرتبط است.