سبزی خوردن پاک شده ضد ویروس را بشناسید

اسفناج یک سبزی برگ سبز و منبع عالی کلسیم، ویتامین ها، آهن و آنتی اکسیدان ها است.

اسفناج به دلیل داشتن آهن و کلسیم، افزودنی عالی برای هر رژیم غذایی بدون گوشت یا لبنیات است.

یک فنجان اسفناج خام عمدتاً از آب تشکیل شده است و حاوی تنها 7 کالری است همچنین فراهم می کند:

نیاز روزانه کامل یک بزرگسال منبع مورد اعتماد ویتامین K
مقادیر بالای ویتامین A
ویتامین سی
منیزیم
فولات
اهن
کلسیم
آنتی اکسیدان ها
ویتامین K برای یک بدن سالم ضروری است – به ویژه برای استخوان های قوی، زیرا جذب کلسیم را بهبود می بخشد.

اسفناج همچنین مقدار مناسبی آهن برای انرژی و خون سالم و سطح بالایی از منیزیم برای عملکرد عضلات و اعصاب فراهم می کند.

سبزی خوردن بسته بندی سرشار از آنتی اکسیدان است و تحقیقات نشان می دهد که برگ های سبزیجات ممکن است فشار خون را کاهش داده و برای سلامت قلب مفید باشد.

سبزی خوردن

اگر فردی از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین (کومادین) استفاده می کند، باید در افزایش مصرف سبزیجات با برگ های تیره احتیاط کند و پزشکان مصرف مداوم ویتامین K را در طول زمان برای افرادی که از این داروها استفاده می کنند، توصیه می کنند.

نحوه خوردن اسفناج

مردم از اسفناج خام در سالاد، ساندویچ و اسموتی لذت می برند اسفناج پخته نیز فواید سلامتی قابل توجهی دارد و افزودنی عالی برای غذاهای پاستا و سوپ است.

کلم بروکلی
بروکلی یک سبزی فوق العاده سالم است که متعلق به خانواده کلم، کلم پیچ و گل کلم است اینها همه سبزیجات چلیپایی هستند.

هر فنجان بروکلی خرد شده و آب پز حاوی:

حدود 31 کالری منبع قابل اعتماد
نیاز روزانه کامل به ویتامین K
دو برابر مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C
به گفته منبع معتبر موسسه ملی سرطان، تحقیقات حیوانی نشان داده است که برخی مواد شیمیایی به نام ایندول و ایزوتیوسیانات‌ها در سبزیجات چلیپایی ممکن است از پیشرفت سرطان در چندین اندام از جمله مثانه، سینه‌ها، کبد و معده جلوگیری کنند.

این ترکیبات ممکن است از سلول ها در برابر آسیب DNA محافظت کنند، عوامل ایجاد کننده سرطان را غیرفعال کنند و اثرات ضد التهابی داشته باشند و با این حال، تحقیقات در مورد انسان مختلط بوده است.