میوه خشک بسته بندی شده در مراسم عروسی موجب فوت خواهر عروس شد

به خوبی ثابت شده است که برخی از الگوهای غذایی خطر بیماری را کاهش می دهد و برای مدیریت دیابت و بیماری قلبی عروقی مفید است.

یک نمونه از این الگوی غذایی خوردن میوه خشک بسته بندی شده است. مجموعه قابل توجهی از تحقیقات نشان می دهد که رژیم های غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات می تواند خطر اضافه وزن و چاقی، بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2 و فشار خون را کاهش دهد.

در واقع، مصرف میوه و سبزیجات تنها ویژگی غذایی است که به طور مداوم با هر نتیجه گیری در مورد نتایج سلامت در گزارش کمیته مشورتی دستورالعمل های رژیم غذایی ایالات متحده (DGAC) در سال 2015 مرتبط است.

علیرغم شواهد فراوان از فواید سلامتی مرتبط با مصرف میوه ها و سبزیجات، DGAC شکاف بزرگی را بین مصرف توصیه شده میوه و سبزیجات و متوسط مقادیر مصرفی مردم شناسایی کرد.

میوه خشک

در حالی که نقش میوه های خشک در سلامت کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است، آژانس های بهداشتی در سراسر جهان آنها را به عنوان راهی مناسب برای گنجاندن میوه های بیشتر در رژیم غذایی توصیه می کنند.

مزایای سلامتی آجیل درختی در رابطه با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.  اخیراً، مصرف آجیل نیز با خطر کمتر هر علتی، CVD و مرگ و میر ناشی از سرطان مرتبط است.

علاوه بر این، مصرف برخی مغزها، از جمله پسته، با بهبود در تنظیم گلوکز و انسولین خون، نشانگرهای التهاب، عملکرد اندوتلیال و سایر نشانگرهای خطر متابولیک مرتبط همراه بوده است.

آجیل و میوه های خشک به دلیل داشتن پروفایل های مغذی، غذاهای سالمی هستند. آنها فیبر غذایی، پتاسیم (K) و انواع ترکیبات زیست فعال محافظ سلامت را فراهم می کنند.

آجیل همچنین منبع پروتئین و اسیدهای چرب تک غیراشباع (MUFA) و چند غیر اشباع (PUFA) است. این بررسی نقش میوه های خشک و آجیل را در حمایت از سلامت قلب و عروق و کاهش خطر بیماری CVD بررسی می کند.

این به نقش آجیل درختی و میوه های خشک در دریافت مواد مغذی و کیفیت رژیم غذایی ایالات متحده می پردازد. اثرات مفید آجیل درختی بر عوامل خطر قلبی متابولیک و تاثیر میوه های خشک بر قند خون، انسولینمی و عوامل خطر متابولیک.

این پژوهش بر تحقیقات نوظهور در مورد کشمش، رایج ترین میوه خشک مصرفی، و پسته به عنوان نمایندگان هر دسته غذایی تمرکز دارد.