کنسرو لوبیا غذای بیماران بیمارستان معروف تهران

در میان کنسروها، لوبیا مورد علاقه اوست و لوبیاهای کنسرو شده پایه سه غذای خانوادگی ساده‌ترین، سریع‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین وعده‌های غذایی شبانه هفته را در فهرست من تشکیل می‌دهند.

کنسرو لوبیا سیاه با زیره و پونه کوهی پایه یک کاسه به سبک مکزیکی است که من آن را با برنج قهوه ای یا کینوآ، آووکادو و سایر مواد سرو می کنم.

فرانسیس لارگمن راث، کارشناس تغذیه و تندرستی، نویسنده کتاب «غذای رنگی» نیز با کنسرو لوبیا موافق است و لوبیا سیاه، مانند سایر حبوبات، منبع فوق‌العاده‌ای از فیبر و پروتئین گیاهی است که هر یک 7 گرم در هر وعده 1/2 فنجان دارد.

کنسرو لوبیا مقرون به صرفه، مغذی، سیر کننده و سالم است، شاخص گلیسمی پایینی دارد و سرشار از پروتئین و فیبر است.

به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و غنی از گیاهان، آنها می توانند از ابتلا به بیماری های مزمن مختلف از جمله بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کنند.

کنسرو لوبیا

نگران BPA هستید؟

آسترهای قوطی کنسرو اغلب با ماده ای ساخته می شوند که حاوی BPA است و یک ماده شیمیایی که اغلب در بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود.

مقادیر بسیار کمی از BPA می تواند از بسته بندی مواد غذایی به غذا یا نوشیدنی منتقل شود.

سازمان غذا و دارو (FDA) این ماده را برای تماس با غذا بی خطر می داند و او اشاره می کند که هیچ اثر BPA از قرار گرفتن در معرض دوز کم نشان داده نشده است.

اگر می خواهید از این ماده اجتناب کنید، می توانید برخی از مارک های کنسرو لوبیا را بدون BPA یا مواد شیمیایی مشابه پیدا کنید.

لوبیا و حبوبات حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که به جلوگیری از آسیب سلولی و مبارزه با بیماری و پیری کمک می کند و فیبر و سایر مواد مغذی برای سیستم گوارش مفید هستند و حتی ممکن است به پیشگیری از سرطان های گوارشی کمک کنند.